Pohjoismainen konferenssi liittyen Turnerin oireyhtymään 14.-16.9.2018 Upplands Väsbyssä Ruotsissa

5.6.2018

Pohjoismainen Turner- konferenssi järjestetään 14.-16. syyskuuta 2018 Upplands Väsbyssä Ruotsissa (noin 25 km Tukholmasta pohjoiseen). Konferenssin tapahtumapaikkana on Scandic Upplands Väsby- hotelli, ja ohjelma alkaa pe 14.9. klo 15 ja päättyy su 16.9. myös klo 15.

HUOM. Konferenssi on englanninkielinen

Ohjelma

Psykologi Charlotte Willfors Tukholman Karoliinisesta instituutista kertoo tutkimuksesta, joka käsittelee Turner- naisten taloudellista käyttäytymistä ja sosiaalisia taitoja. Tämä on yhteydessä siihen, onko Turner- naisen X-kromosomi peräisin isältä vai äidiltä.

Dr. Claus Gravholt Aarhusin yliopistollisesta sairaalasta, Tanskasta,  puhuu Turnerin oireyhtymään liittyvistä sydänongelmista.

Gynekologi Sabine Naessen ja kätilö Carina Levelind Naistenklinikalta, Tukholman Karoliinisesta yliopistosairaalasta, puolestaan kertovat lahjamunasoluhoidoista. Kuinka lahjamunasoluhoidot ovat onnistuneet Turner-naisilla ja millaisia ovat olleet hoidoilla saadut lapset?

Lisäksi ohjelmassa on yhteistä ajanviettoa sekä kiertoajelu Tukholmassa.

Osallistumismaksu

Osallistumismaksu sisältää varsinaisen konferenssin lisäksi ruuat, kaksi yötä hotellissa ja kiertoajelun.

Yhden hengen huone                   3 250 SEK/osallistuja

Kahden hengen huone                 2 550 SEK/osallistuja

Kolmen hengen huone                 2 300 SEK/osallistuja

Neljän hengen huone                   2 200 SEK/osallistuja

Konferenssi ilman yöpymistä        1 450 SEK/osallistuja

Ilmoittautuminen

Tapahtumaan ilmoittaudutaan verkkolomakkeella, joka löytyy Ruotsin Turneryhdistyksen verkkosivuilta. Viimeinen päivä ilmoittautua on 31.heinäkuuta.

Myös lisätietoja konferenssista löydät em. verkkosivuilta (www.turnerforeningen.se/nordic-conference-about-turner-syndrom).

Tervetuloa!